tisdag 10 februari 2009

En kniv i foten och negativa tankar som smyger sig på

Mitt bloggande avtog drastiskt igen under helgen. Har varit så trött, men roligt har jag haft! :) Särskilt när jag fick träffa Sofie..Åh vad jag har saknat henne(hoppas du läser min blogg nu ;)). Nu har hon dock åkt till London igen :(

Något som däremot inte var särskilt roligt var att jag tappade en kniv på foten i söndags. Hade gjort lunch och skurit gurka och skulle precis ta bort kniven från bänken. Istället för att plocka upp den så råkade jag putta ner den på golvet med knivspetsen först ner i min stortå. Eftersom jag äter blodförtunnande medicin blödde det massor, men såret visade sig inte vara särskilt stort :) men ont gjorde det!

Satt i bilen och pratade med pappa tidigare idag och kom att tänka på högstadiet och vilken enorm skillnad det är på vad jag klarar av nu och då. Ibland vill jag bara förbanna min dumma progressiva muskelsjukdom. Vad har jag gjort för att förtjäna det här?

Det är inte min stil att vara negativ utan jag gör hellre det bästa av alla situationer. Min muskelsjukdom är ju ändå inte något jag kan påverka. Jag mår trots allt tusen gånger bättre nu än vad jag gjorde på högstadiet rent psykiskt och har kommit långt på vägen att acceptera min muskelsjukdom, något jag inte hade då. Men alla har dåliga dagar och de här är en av mina...

Inga kommentarer: