onsdag 4 februari 2009

Jag var en krigare

Har tänkt börja lägga in texter på bloggen också, såsom dikter och dylikt. Eftersom jag är lat så orkar jag inte gå och hämta mitt projektarbete(en dikt och fotobok) så jag gick in på sockerdricka och plockade ut dikten "Jag var en krigare". Den skiljer sig väldigt mycket från de dikter jag skriver nu för tiden och är cirka 4 år gammal, men den får bli en start.

Jag var unik
Jag var en krigare
I mitt förra liv
På randen till
Obarmhärtig

Sen kom du
Visade mig
Våldsromantiken
Frossade som aldrig
Förr

Konfrontationerna
Blev mer intima
Jag drog mig undan
Blev svartvit
Spökligt frånvarande

Jag var unik
Jag var en krigare
I mitt förra liv
Jag var på randen till
Obarmhärtig

Nu är jag endast
Svartvit
En människa
I mängden
Som äts upp av
Livets grå färg

Inga kommentarer: